חנויות הוינטג׳ הכי שוות בתל אביב

חנויות הוינטג׳ הכי שוות בתל אביב

עם דבר אחד אי אפשר להתווכח: מגמת הוינטג׳ היא בעלייה. וטוב שכך! לצערנו, אופנה היא התעשייה השניה הכי מזהמת את כדור הארץ. רוב הבעיה הענקית הזאת קורית בגלל הזיקה שלנו לאופנה מהירה וזולה, ובעצם בגלל התפיסה שלנו לאופנה והדרך בה אנחנו צורכים. כיום, הצרכן הממוצע קונה 60% יותר בגדים מאשר בשנים האחרונות, אבל הזמן שהפריט נשאר אצל הקונה נחתך לחצי. בהערכה שנעשתה על ידי Clean Clothes Campaign, שלושה מתוך חמישה מפריטי הלבוש שנוצרו ב2018 מצאו את עצמם במזבלות תוך שנה בלבד. אני בטוחה שאת מכירה מישהי שקנתה 24 פריטים מ SHEIN בהזמנה בודדת, והעיפה מייד חצי מהם כי במציאות הם ממש לא היו יפים או לא ישבו טוב. למעשה, סל הקניות הממוצע בSHEIN הוא עשרות פריטים פר הזמנה. בכל שנייה, כמות בגדים ששווה למשאית זבל אחת נשרפת או נזרקת למזבלות. בנוסף, האמת הכואבת היא שמעל ל70% מהבגדים שמיוצרים בעולם הם עשויים מחומרים סינטטיים כמו פוליאסטר, שזה בעצם שם יפה לפלסטיק- כלומר הוא לא הולך להתכלות. 

בגדים שנכנסים מחדש לשוק כיד שניה, או ממוחזרים למשהו חדש במקום להזרק - הם ללא ספק העתיד. שוק היד השניה נמצא בעלייה מטורפת- בזמן הקורונה למשל, ThredUp, אתר אינטרנט המתווך בין קונים ומוכרים של יד שניה, ראתה עלייה של 20% מאז תחילת הסגרים, לעומת שוק האונליין הכללי של בגדים, שצנח בממוצע 24%. ThredUp צופה כי שוק היד השניה יצמח ב -69% מ2021 בהשוואה מול 2019. 

באופן לא מפתיע, התנועה הזאת מונעת על ידי Millennials ודור Gen Z. לDepop למשל, יש כיום 13 מיליון משתמשים, 90% מהם מתחת לגיל 26. ההכנסות של דיפופ הוכפלו פי 2 כל שנה מאז השקתם ב2011.

באוקטובר 2020, Levi's השיקו אתר חדש- Levi's Secondhand. פלטפורמה משלהם למכירה מחדש של הפריטים של המותג. אם חושבים על זה, קידום מוצרי יד שניה נותן יותר ערך למוצרים חדשים. אם לקוחה קונה פריט Levi's חדש שהיא יודעת שהוא בעל ערך, היא תמיד תדע שהיא יכולה למכור את הפריט הזה עוד 5-10 שנים ולהרוויח ממנו כסף. 

במקום מבנה צריכה ליניארי של לקחת משאבים, ליצור מהם משהו, הצרכן קונה, ואז זורק- המבנה של העתיד נראה יותר מעגלי: לקחת משאבים, ליצור מהם משהו תוך מחשבה על העתיד, הצרכן קונה, הפריט עובר מחזור ונהיה המשאב, ואז מיוצר מחדש אל משהו אחר. 

ניתן לראות שקנייה של פריטים בעלי ערך במקום זבל סיני זול זו דרך מצויינת לשמור על הסביבה, ולמעשה קנייה בצורה הזאת רוב הסיכויים גם תחסוך לך כסף. סבתא של חברה שלי תמיד הייתה אומרת- ״אין לי כסף לקנות דברים זולים״. לקנות דברים זולים שצריכים לחדש ולהחליף לעיתים קרובות כנראה יעלה יותר בטווח הארוך. 

ולכן, הכנתי לכם רשימה של חנויות הוינטג׳ האהובות עלי בתל אביב. אצלנו בביצ׳ פליז אנחנו גם מציעים פריטי וינטג׳ מדליקים שעברו עיצוב מחדש- רובם נמצאים באתר b-please.com. 

GEM.APP

לפני שאני מתחילה עם רשימת חנויות וינטג׳ מטריפות בתל אביב אני רוצה לציין את האתר GEM שהושק לא מזמן. למעשה, זה מנוע חיפוש שמקבץ אינפורמציה מכל חנויות היד השניה באינטרנט- ועם חיפוש אחד קליל של טרנד/פריט/מותג- זה פשוט מראה לך את כל האופציות הקיימות במקום אחד! אז האתר הזה מושלם למי שמחפש משהו מסויים. 

אדרת 
בוגרשוב 53, תל אביב

אדרת היא חנות וינטג׳ שיושבת ברחוב בוגרשוב כבר 16 שנה. שם אפשר למצוא בגדי יד שנייה, אקססוריז, וינטג', ורטרו. 30% מהפריטים שמגיעים לחנות הם חדשים לגמרי עם טיקט. באדרת מוציאים סחורה חדשה כל יום ראשון אז מומלץ לבקר בראשון/שני. הם מקבלים פריטים מהקהל הרחב- כלומר שכל אחד יכול למכור להם פריטים ולקבל בתמורה זיכוי לחנות או מזומן בשווי נמוך יותר מהזיכוי. 

אדרת מקפידים לקחת רק פריטים במצב טוב, והחנות מלאה בפריטים ממש טובים. 

מחירים מעולים, בדרך כלל כמה עשרות שקלים. המחיר עובר את ה100 רק אם זה פריט ממש ממש שווה. 

אפשר למצוא שם טי שירטים מגניבים של להקות מהאייטיז, תיקים של מותגי על כגון גוצ'י ושאנל, פריטים של אדידס, ג'ינסים של Levi's וכו. המון סטייל, הרבה מציאות. 

Outside Society
ברזילי 2, תל אביב

חנות וינטג׳ מושלמת שמנוהלת על ידי בחור מקסים עם ידע עשיר באופנה. החנות עשירה במותגי על כמו וטמר, מוסקינו, וורסאצ׳ה. אפשר למצוא שם וינטג׳ של ספורט, סטריטוור, וג׳ינסים מגניבים. מקבלים פריטים מהקהל הרחב- אבל רק דברים מיוחדים. באאוטסייט סוסייטי יש חידושים כל הזמן, והסטייל של החנות מאוד מודרני.

ֿ

Volver 
הפלך 4, תל אביב

בחנות הזו אפשר למצוא פריטים ממותגי יוקרה כגון גוצ׳י, לואי ויטון, ושאנל. זה המקום המושלם לקנות תיקי מעצבים כי יש מבחר רחב מאוד. הכל מסודר בצורה מופתית, והבעלים של החנות לוקחת רק את הפריטים הכי יפים שיש. החנות מקבלת פרטי מעצבים מהקהל הרחב, ומציעה בתמורה זיכוי לקנייה בחנות.

לעתים יש גם פופ אפים של Volver, ככה שכדאי לשים עין על הלוקיישן למקרה שהוא זז מהמיקום הנוכחי שלו. ניתן גם לקנות דרך האינסטגרם. 

המחירים טובים, למשל קניתי שם גופיה של דיור ב350 ש״ח. 

Triangle
קינג ג׳ורג׳ 12, תל אביב

חנות קטנה ומגניבה בצורת משולש. בטריאנגל ניתן למצוא המון פריטי וינטג׳ של ספורט ממותגים כגון אדידס, נייק, קולומביה, פילה ועוד. מוצרים כמו טרנינגים, קפוצ׳ונים, ומעילי ניילון. 

הבעלים של החנות הוא בחור ממש מקסים- ואני מאוד ממליצה לבקר בחנות.

איתי גונן וינטג׳
ברזילי 6 תל אביב

באיתי גונן וינטג׳ אפשר למצוא פריטים מעניינים וססגוניים- גם ממותגי על וגם ממותגים יותר נגישים. ניתן למצוא שם הרבה פריטים שובבים שמעלים רגשות נוסטלגיה- פריטים המעוטרים במומינים, סימפסונס, כוכבי רחוב שומשום, מיקי מאוס ועוד. אפשר למצוא שם גם פריטים כמו מגפי בוקרים, קימונו, חצאיות סקוטיות, עניבות מיוחדות ועוד. בקיצור- אם את אוהבת צבעים ופרינטים מיוחדים- איתי גונן וינטג׳ זה המקום בשבילך. 

Loni Vintage 

וינטג׳ אמיתי של שנות ה70 ושנות ה80. החנות מלאה בבגדים ממש מיוחדים בעיקר ממעצבים איטלקיים שהיו ענקיים בשנות ה70 וה80. לוני וינטג׳ מככבת באדיטוריאלים במגזינים ישראלים לעיתים קרובות. מבחינת מחירים- מחירים קצת גבוהים אבל יש שם פיסים שבאמת אי אפשר להשיג כמוהם בשום מקום אחר. 

שוק הפשפשים 
רחוב עולי ציון, יפו

לחובבי הוינטג׳ הייתי ממליצה בחום גם לבקר בשוק הפשפשים ביפו. יש שם הרבה דוכנים עם וינטג׳ שווה במחירים טובים. החוויה הכללית של ביקור בשוק היא חווייה מאוד נעימה, ואפשר גם למצוא המון מציאות של פריטים לבית אז אני ממליצה בחום!

עץ המשקפיים
אלנבי 53, תל אביב

עץ המשקפיים היא חנות שקיימת בערך 50 שנה ומנוהלת על ידי נכדו של הבעלים המקוריים. בחנות ניתן למצוא המון משקפי וינטג׳- והכל יד ראשונה! איך זה יכול להיות? החנות ביצעה הזמנות יחסית גדולות של משקפי שמש, ושמרה על כל השאריות בקפידה עד שהם הפכו לוינטג׳. מבחינת מחירים- לא תאמיני אבל כל הוינטג׳ מוצע במחיר אחיד של 50 ש״ח כשמבקרים בחנות. ניתן לעשות גם הזמנות דרך האינסטגרם, דבר שמעלה קצת את המחיר. בקיצור- שווה מאוד לבקר ולהתרשם. 

דיסלייק: הביגודית של ויצו בתל אביב
קינג ג׳ורג׳ 35 תל אביב

אין לי בעיה עם הביגודיות של ויצו, חוץ מהסניף בתל אביב. 

המחירים בויצו אמורים להיות נגישים אבל בגלל הלוקיישן וסוג הלקוח- המחירים בביגודית על קינג ג׳ורג׳ הם גבוהים בהרבה ממה שהם צריכים להיות. מה שיותר מבאס זה שהמבחר שם בכלל לא מרגש. מרגיש שהעובדים לוקחים את כל הבגדים המגניבים לפני שהם מגיעים למדפים בכלל. 

מוזמנת להשאיר לי תגובה אם ביקרת בחנויות שהמלצתי עליהן! אם הסטטיסטיקות שכתבתי מעניינות אותך ואת רוצה לדעת עוד- ממליצה בחום לבקר בלינק הזה שמראה המון אינפורמציה בצורה ויזואלית וכיפית לקריאה.